درمان های ناباروری در شهر کرمان رایگان می باشد

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان از اجرای طرح درمان رایگان ناباروری از تیرماه سالجاری در مرکز استان کرمان و در بیمارستان افضلی‌ پور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ محمد جعفری به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: بیمه سلامت استان کرمان با ۱۷۵ نیرو با یک هزار و ۷۵۶ مؤسسه درمانی طرف قرارداد است.

وی بیان داشت: ماهانه ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت مطالبات مراکز درمانی در استان کرمان داریم، در حالی‌ که هر ساعت یک هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند و ۴۶۰ هزار تومان صورتحساب برای سازمان بیمه می‌ گذارند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، ابراز کرد: روزانه ۲۴ هزار نفر مراجعه برای درمان در استان کرمان دارند و بیمه سلامت ۸ میلیارد تومان تعهد مالی برای پرداخت هزینه‌ های بیماران دارد.

جعفری از برنامه‌ های بیمه سلامت سخن به میان آورد و از تداوم طرح بیمه درمان روستاییان با پوشش یک میلیون و ۱۱۲ هزار نفر بیمه رایگان خبر داد.

وی عنوان کرد: صدور بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه و صدور بیمه درمانی برای شهروندان دهک‌ های ۶ تا ۱۰ مبتنی بر وسع مالی از دیگر برنامه‌ های بیمه سلامت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر توسط بیمه سلامت استان کرمان زیر پوشش قرار گرفته‌ اند.

جعفری تصریح کرد: افراد ساکن در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر به‌ صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی ابراز داشت: از سال گذشته سهم ارزش دارو و شیرخشک و سهم صعب‌ العلاج تحویل به بیمه داده شد و ۷۱۰ میلیارد تومان توسط بیمه سلامت استان کرمان برای جبران نرخ ارز هزینه شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان عنوان کرد: پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌ های درمان ناباروری از دیگر خدمات بیمه است که ۳ هزار و ۸۰ زوج نابارور و ۸ هزار و ۲۷ مادر باردار نشان‌ دار شده در سامانه شامل خدمات شده‌ اند.

جعفری ابراز داشت: از تیرماه سال جاری درمان ناباروری در مرکز استان کرمان و در بیمارستان افضلی‌ پور رایگان است و ۱۸ هزار زوج نابارور در استان کرمان داریم و ۶ فوق‌ تخصص درمان ناباروری داریم.

وی ابراز داشت: ۴۵ هزار و ۷۰۹ بیمار زیر پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌ العلاج استان کرمان هستند که این صندوق بیش از ۱۲۰ بیماری را پوشش می‌ دهد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان اضافه کرد: بیمه سلامت در سه سال گذشته تقریباً پرداخت‌های به‌روز به مراکز درمانی، داروخانه‌ها و ... داشته است.

جعفری خاطرنشان ساخت: پوشش رایگان هزینه درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از دیگر خدمات بیمه سلامت است، که ۱۷۵ هزار و ۵۰۱ نفر در استان زیر پوشش قرار دارند و از ابتدای سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha